Da er vi i gang med tilbygget!

Bildene er tatt i tidsrommet 25.-30. mai

Nå har hyttemannen og pappa begynt med tilbygget, og det går mye raskere nå enn med gammeldelen. Det er visst litt mer håndarbeid når det skal laftes, så vanlig reisverk blir jo en lek :)


Her legges stokkene nærmere hytta. De skal brukes i taket på tilbygget. Far og sønn samarbeider :)


Trappesteinen er også kommet på plass. Hyttemannen klarte til slutt å få den opp, og den skal ligge foran trappa på terrassen. Dette er en  stooor steinhelle som hadde delt seg fra steinen som du ser i bakgrunnen på bildet.


Det er ganske mye måling av vinkler og diagonaler før man kan si seg fornøyd. Hadde jeg gjort denne jobben hadde nok hytta blitt i skjeveste laget, for jeg hadde ikke orket å brukt så lang tid på målinger :)



Pappa og Lars var med og målte opp. Det ble litt diskusjoner, for jeg var ikke fornøyd før gulvet på badet ble senket! Dette pga av skråvegg, og da blir det litt lavt under taket... Men jeg fikk viljen min til slutt! På bildet over er det yttergang som tar form.






Gangen og inngangspartiet til venstre i bildet.


Dette gikk jo raskt! Minstemann og jeg var en uke i syden, og da vi kom hjem var hyttemannen kommet godt i gang :)


Hundene er alltid med på hytta, og de koser seg masse når de kan springe fritt hele døgnet. 




Nydelig kveldssol, men fytti rakkern det var kaldt! I juni har det vært mellom 4-10 grader. Vi håper på en like flott sommer som i fjor, for været har mye å si før hytta er tett!!!


Trivelig med besøk på hytta! Theodor m.fam.

- Cathrine

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Fargevalg – det er vanskelig det!

Valget falt på malmfuru!

Godt fornøyd med hyttegulvet