Hvilken dør og i hvilken farge?



Nå har vi kommet så langt i hytteprosjektet at vi må begynne å tenke på dører, innvendig panel, gulv +++. Det er mye å tenke på og viktige valg som skal tas. I tillegg skal alt passe til tykkelsen på lommeboka, så det er ikke enkelt!

Vi har vært og sett på en del dører, og har sett mye på nettet. Det finnes et hav av muligheter, og prisen for ei fin hyttedør er ganske høy synes jeg. Både jeg og hyttemannen ønsker oss en tradisjonell ytterdør, og da helst med fiskebensmønster. Fargen er vi vel ikke like enige om :) Hyttemannen mener at det er finest med hvit dør når vinduene er hvite, men jeg vil heller ha en annen farge på døra, og da helst en farge som ikke alle har. Hva med en gul dør? Eller en deminblå?  Vi har også sett på rød og grønne dører, men det heller nok mot blå (eller GUL/ORANGE :) !)

Det beste er vel å kjøpe en umalt dør, for da kan vi (les:jeg) få den fargen vi vil ha!

Dør fra www.bygghjemme.no 

Dør fra www.bygghjemme.no 
Dør fra www.diplomat.no

Dør fra www.diplomat.no

Dør fra www.diplomat.no
Dør fra www.diplomat.no

Dør fra www.dorogvindu.no

Dør fra Sandefjor
Dør fra www.mamut.net
Dør fra www.mamut.net



Kommentarer

  1. Jeg ville ha vurdert en stalldør også. For da kan du lufte eller ha kommunikasjon med uteverdenen uten at bikkja stormer ut, eller at smådyr kryper inn. Lykke til med valget!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Fargevalg – det er vanskelig det!

Valget falt på malmfuru!

Godt fornøyd med hyttegulvet