Namdalsavisa på hyttebesøk


Det har blitt litt sjelden mellom blogginnleggene i det siste, men det har vært en travel høst :) I den siste tiden har vi vært mye på hytta for å gjøre ferdig hytta innvendig. Dette pga. at Namdalsavisa (lokalavisa) hadde lyst til å komme på besøk :)  Her kommer et lite bildedryss av noe av det vi har gjort før vi fikk storfint besøk:


Rot og gamle tremøbler som vi ikke ønsket å ta vare på fikk Even og Elin ansvar for å kaste på bålet.

Hyttemannen var mest opptatt med å få ferdig skifermuren på kjøkken og stue, men jeg var også veldig gira på at sofan i tv-kroken skulle bygges. Even startet på sofaen, min pappa laget ferdig rammeverket og hyttemannen tok siste innspurt, så godt samarbeid førte til at dette prosjektet også ble ferdig :)


Muring og fuging foregikk etter arbeidstid og i helg. Den ble ferdig, men må nok ha noen strøk olje før den blir perfekt.


Minstemann har jobbet som en helt! Han rydder tomta og hjelper hyttemannen og meg med alt mulig! Veldig lett å be om hjelp, når svaret alltid er JA!


På bildet under holder de på å justere steinen foran trappa. Etter hvert skal det bli platting/terrasse bygget rundt denne steinen, men det blir først til neste år.



Så var det sofakroken i "TV-stua" som skulle lages. Dette er egentlig bare en stor gang, men vi ønsket ikke å ha tv på stua, så da ble det en krok her. Sofaen lages av restematerialer og kles med samme material som kjøkkenet.


Madrasser klippes og tilpasses og jeg og mamma stæsjer...


Og VIPPS - ny TV-krok ferdig til NA kommer på besøk :)


Andre vet å ta livet med ro...



Håndmalte puter som hyttemannen har bestilt



I utgangspunktet syntes vi vel at et slikt besøk var litt for skummelt, men du verden så masse vi fikk gjort ferdig før de kom! Fortsatt er det en haug med småprosjekter igjen inne, men vi har "ferdigstilt" en god del ting. Noen dager fri før besøket var helt nødvendig, og jeg og mamma lå over på hytta natta før de kom. Da fikk vi vasket, ryddet og stæsjet en del, og når man fyrer i to ovner, så blir også innetemperaturen deretter :)

Onsdag 28.09. i en skikkelig høststorm fikk vi besøk av journalist Tone Aftret og fotograf Bjørn Tore Ness fra Namdalsavisa. Høststorm ute, men sydentemperaturer inne! Det ble en hyggelig, morsom, men også litt stressende stund. Da blitzen blinket i alle rom og jeg ikke hadde helt kontroll, så kjente jeg at jeg var meget spent på hva som ville dukke opp i avisa :) Mange spørsmål ble stilt og hyttemannen og Even fortalte masse om det byggtekniske og prosessen med laftinga, kjøkken m.m.. Jeg er også god til å prate, så Tone skrev så blekket sprutet! Da kaffen kom på bordet slappet vi mer av, og angret ikke på at vi sa ja til dette besøket. 





I dag kom altså reportasjen i avisa, og resultatet ble da meget bra synes vi! 

Reportasjen finner du også på nett: Klikk her

TAKK FOR BESØKET TONE OG BJØRN TORE!





Jeg tok også noen bilder før de kom, men kvaliteteten er også deretter når det er mobil som er brukt:





Spiseplass med kjøkken i bakgrunn
TV-kroken
Minstemanns soverom

Laget hjertekrans ute

Beverskinn varmer rompa på benken

Lampa i gangen har hyttemannen laget av elggevir





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Fargevalg – det er vanskelig det!

Valget falt på malmfuru!

Godt fornøyd med hyttegulvet