Flotte jobbedager på hytta - det går fremover!


Hundenes utsiktsplass mot parkeringsplassen. Kommer det noen?
Vi har hatt mange fine dager på hytta etter påske, og med god hjelp av mamma,pappa, Even og Elin, så begynner ting å ta form inne også :)

Hjørnesofaen har vi kjøp brukt.
Resten av møblene skal ut av hytta, for de er bare "byggemøbler".
Siste stokk i taket kom på plass denne uka, og jeg hadde som alltid ansvar for beisinga.


Alle vindskier ble ferdig i helga.
Panelet på stue og kjøkken er ferdig og dørene til gang og bad er på plass (med ikke ferdig malt). Disse to dørene er også eldgamle oppussingsobjekt, men det er slik vi vil ha det.



Even har gjort ferdig alle utforinger på kjøkken og stue, og vi er veldig gald for at han har valgt byggebransjen som yrke. Det nyter vi godt av :) :) Elin har svingt både støvsuger og rive i helga, og det kommer godt med å ha så god hjelp! Mamma og pappa stiller alltid opp, og vi er evig takknemlig for det. I helga bidro mamma til at alt listverk ble beiset, og pappa lager spisebord og benk til hytta. Gleder meg til å se resultatet!

Even i gang med utforingene.
'


Min jobb i helga har vært å pusse listverk som skal rundt vinduene. Hyttemannen lager alt listverk selv, så da blir det litt ekstra jobb, men det er også slik vi ønsker å ha det. Dører har fått grunning på seg og omtrent all utvendig kledning er smurt med jernvitrol. Det kjennes i armer og rygg, men jeg tar det som gode trimøkter!

Utvendig kledning (malmfuru) smurt med jernvitrol for ca 1 år siden
Utvendig kledning (malmfuru) smurt med jernvitrol i helga.
Raking, pussing, saging. Vi jobber!

Beiset listverk.
Vi ble godt fornøyd med beiset frurgulv :)
Hyttemannen har så vidt startet med å dele av til kjøkkenet. Det blir en halvvegg mot stua (barløsning kaller Even det...) Frontene lages av samme gamle kledning som vi har på en av veggene i stua, og jeg er spent på hvordan det blir. Selve innredningen bygges opp av hobbyplank som beises med interiørbeis. Det blir bare underskap med sort benkplate som har nedfelt, sort steinvask. På veggen skal jeg enten ha hyller eller et gammelt skap som jeg skal beise eller male. Har ikke bestemt meg enda.

Her blir det en liten kjøkkenkrok.
Vegg mot kjøkken påbegynt.
I nydelig vårvær i dag fikk vi storfint besøk av mormor/oldemor. Hun er en supersprek dame på snart 94 år, og har vært veldig mye på egen hytte ved Solumsvatnet. Derfor synes hun bestandig det er godt å komme til fjellet. Hun kom sammen med mamma og pappa, så da ble det kaffepause med nystekte vafler :)


Min spreke mormor!

Neste helg er det langhelg og 17. mai. Vi drar nok på hytta på fredag og blir til mandag.

- Cathrine -


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Fargevalg – det er vanskelig det!

Valget falt på malmfuru!

Godt fornøyd med hyttegulvet