Pinsa 2016 = jobbing fra morgen til kveld!

Fredags morgen kom det litt snø :(
Da er årets pinse over, og nå er skjortene og bunaden klar til morgendagen.
Da er det 17. mai :)

Elin maler lister.
Even fikser innredning.
I helga har Even og Elin vært med oss på hytta, og de har jobbet som noen helter - vi er superheldige som har så flinke ungdommer! Even har tegnet og bygget kjøkken, og resultatet blir veldig bra. Nå mangler det bare dører/skuffer og siste finpuss før kjøkkenet er ferdig. 

Nå blir det innredning :)

Hyttemannen hjelper til med bunnen på kjøkkeninnredningen
Første matlaging på kjøkkenet! Meny: Rype med tilbehør
Vi har valgt å gjøre alt selv for å få det akkurat slik vi ønsker. "Kjøkkenetskroget" er laget av hobbyplank som Elin og jeg beiset med Tyrilin interiørbeis farge Værbitt. Benkplata har Even kjøpt til oss, og den ble jeg veldig fornøyd med. Fargen er mørkegrå og det er nedfelt sort steinvask i plata.

Ungdommene tilpasser og måler!
Kapping av benkplate.

Benkplata er på plass. Platene på veggen er av samme type som benkplata.
Sokkelen lages av materialer fra et gammelt fjøs
- samme som det som blir på skapdørene.
Skapdører og fronter på skuffene skal lages av material fra en gammel fjøsvegg (lik veggen vi har på stua). Even har en plan på hvordan dette skal gjøres, så den jobben blir nok også hans. Da kan han faktisk si at han har designet og bygget hele kjøkkenet selv :) Ikke værst av en 19-åring! (mor må få skryte litt!)



I helga har vi alle stått på fra morgen til kveld. Lister er beiset og satt på plass, alle dører er snart ferdig malt (farge Kalkgrå), det er laget fuglekasser (lillebrors prosjekt) og mange småprosjekter er ferdige. Lørdag tok vi oss en trimtur. Dvs. Elin, jeg og lillebror tok en trimtur med intervalltrening i bakke. Phu... jeg ble skikkelig sliten!




Vi har hatt besøk hver dag, noe som er veldig trivelig! Vi blir alltid glad for besøk :) Om kveldene etter kl. 21.00 har det vært arbeidsfri. Da har vi spist god mat og tatt frem kortstokken. Amerikaner er spilt, og noen liker mindre enn andre å tape...


Gamle dører blir som ny etter to strøk grunning og et toppstrøk!
Fra torsdag til fredag overnattet jeg på hytta alene, for jeg hadde fri på fredag. Det var første natt alene på hytta, og det gikk faktisk veldig bra! Trodde det kom til å bli veldig stilt langt inne i fjellet helt alene, men det er utrolig hvor godt selskap det er i to hunder og en radio! Vi har ikke mobildekning/Internett på hytta, så her er det stilt og fredelig :) Mobilen kan kun benyttes til fotoapparat ...

Lister i taket. Handhøvlet av hyttemannen :)
Neste helg blir også hyttehelg, og da tror jeg at vi kan ta med litt møbler og stæsj. Jeg har vært flink til å ikke handle så mye til hytta, men nå tror jeg tiden er inne for å begynne å handle stæsj og gardiner ++++++. Gjett om jeg gleder meg!! Nettbutikker som skal utforskes er Kremmerhuset, Lunehjem, Dr.Lykke m.fl. Kines Corner i Namsos er også verd et besøk!

Halvvegg mellom kjøkken og stua tar form.
Kaisa har funnet sin plass i skapet!
Forsatt byggeplasskaos både inne og ute!
Det er fortsatt mange prosjekter igjen. Det viktigste nå er å få ordnet WC, for det har vi ikke enda.. Må bruke en gammel utedo ved hytta til mamma og pappa, og der er komforten heller dårlig! Vi skal også ha utedo, men vi høyner standarden bittelitt :)

Fortsettelse følger!

-Cathrine-

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Fargevalg – det er vanskelig det!

Valget falt på malmfuru!

Godt fornøyd med hyttegulvet