Godt fornøyd med hyttegulvet


Da har gulvet i gammeldelen av hytta kommet på plass. Pappa, minstemann og jeg la gulv i helga mens hyttemannen og storebror koste seg på jakt. Mye jobb på oss gulvleggere, men resultatet ble meget bra! 



Ferdig furugulv før beising
Med godt mot og gode knebeskyttere beiste mamma og jeg gulvet med Tyrilin interiørbeis i fargen Lys varde. Det gikk mye raskere og lettere enn vi trodde :) 

Farge: LYS VARDE
Likte fargen godt, så den skal jeg bruke på gulvene i nydelen også. Jeg brukte pensel og mamma brukte t-skjorte og dro av beisen etter hvert som jeg beiset. Dette for å få en lysere nyanse. 


Veggene i gammeldelen var mørke i utgangspunktet, så vi måtte fortsette med Tyrilin interiørbeis i fargen Kongle for å få samme farge på nye og gamle stokker. Delingsveggene og hemsen skal beises i samme farge som taket (kalkhvit) for å lysne opp rommene. 




Nå er første strøk med matt gulvlakk påført, og jeg skal i hvert fall ha to strøk til, for her blir det nok masse slitasje...



I mangel av forlengerskaft laget vi et hjemmespikka et :)


Her er gulvet med første lakkstrøk.

Til helga blir det graving og støping av de siste pålene til nydelen og terrassen. 
Da skal jeg kun bidra med mat, kaffe og kaker :)

-Cathrine-

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Fargevalg – det er vanskelig det!

Valget falt på malmfuru!